Amazon Go – магазинът без каси

Amazon смята да отвори нов по рода си магазин, в който клиентите могат да избират продукти и просто да си тръгнат с тях. Няма да е необходимо да се редят на опашка, за да платят сметката си.

Компанията обяви, че клиентите в техния Amazon Go магазин ще заплащат закупените продукти автоматично през своя Amazon Prime акаунт. Сензори ще следят всички в магазина и ще записват продуктите, които вземат. На купувачите ще е нужно само мобилното приложение на Amazon Go. То ще се използва за влизане в магазина, а не за сканиране на продуктите.

 

За момента единственият такъв магазин е достъпен само за служители на Amazon близо до главния офис на компанията в Сиатъл. Той трябва да отвори врати за обществено ползване в началото на тази година. Магазинът покрива около 170 кв.м. и предлага най-вече основни хранителни продукти. Компанията, която е на стойност $359 милиарда, твърди, че новата услуга е най-модерната шопинг технология в света. Експерти също смятат, че Amazon Go е бъдещето на пазаруването. Въпреки това, фирмата не пожела да разкрие точните технологии, използвани за създаването му. Споменати са изкуствен интелект, сензори и технологии, които вече се използват в автономните автомобили. Твърди се, че системата ще може да отчита накъде гледат купувачите и да разчита дори и полузакрити опаковки. От рекламата също става ясно, че спокойно можете и да връщате продукти на рафта, ако се разколебаете за купуването им.

Но това не означава, че няма потенциални проблеми с невероятната концепция. Amazon трябва да са убедени, че могат да свържат правилния продукт с купувача със 100% сигурност. Ако това не е възможно, рискът от кражби и погрешно таксуване нараства. Под въпрос е и това как ще пазаруват семейства, които желаят да ползват един акаунт.

Компанията обаче е уверена в успеха на новия магазин. От изтекли фирмени документи се разбира, че Amazon може да открие до 2000 нови Go магазина в САЩ. Търговската марка Amazon Go също бе регистрирана във Великобритания в края на миналата година. Това е поредният смел ход на фирмата, след като тя отвори своята първа физическа книжарница в Сиатъл през 2015 година. Въпреки това рисковете им се отплащат – миналата година Amazon публикува данни за продажби в размер над $107 милиарда, което е повече от двоен ръст спрямо само четири години по-рано.

 

 

Коментирай