Facebook потребителите малко по малко изоставят социалната медия

Ако сте стигнали до заключението, че Facebook не ви забавлява както преди, не сте сами в „тъгата си”. Потребителите на социалната мрежа все по-рядко се обръщат към нея като към място, където могат да прекарват свободното си време.

Според скорошно изследване на Bridge Ratings, става ясно, че потребителите са все по-недоволни от услугата. Нещо повече, редица статистики демонстрират масовото недоволство от социалната мрежа. Броят на потребителите, които все по-рядко влизат в профила си се умножава сякаш всяка секунда. Сериозен спад се отчита при възрастовата група между 35-44 години – хора, които току-що са били приети в университет или са завършвали, когато Facebook бе представен за първи път през 2006 година. През 2012 година, почти около 25 % от тях  потвърждават спаднал интерес към социалната медия. Към днешна дата това процентно изражение е набъбнало с над 40 процента. Кариерното им и личностно развитие може да бъде посочено като основателна причина за отказа им от Facebook. Въпреки това, сериозен спад се наблюдава и в други възрастови групи, което променя детайлите в общата картина.

Източник: Bridge Ratings
Защо Facebook потребителите използват услугите на медията все по-рядко

Отслабнал интерес  към Facebook се наблюдава и сред милениалите (поколението на хилядолетието), макар и „упадъкът” да е с осезаемо по-слабо темпо. През 2012 година приблизително 30 % от тази представителна извадка са отговорили, че ползват социалната платформа доста по-рядко, подобно на 35 % от същите, които са дали аналогичен отговор за 2017 година. Трудно е да се посочи един-единствен проблем или причина за така наречената „Facebook умора” към днешна дата. Една от главните цитирани причини в изследването са непрекъснатото споделяне на политически публикации и политически спорове, които често приемат „токсичен” облик.

„Преди американските президентските избори през 2016, политическите коментари като причина да премахнеш някой от приятели, почти не бяха на радара ни за изследване” – споделят от Bridge Ratings.

Онлайн потребителите споделят и други причини за умора от Facebook като news feed (заглавната страница) залят с постове от страници, реклами и други, за сметка на публикации от приятели. Алгоритмите и опциите, които мрежата предлага също се променят постоянно, което отблъсква доста посетители. Въпреки това, нововъведени опции като Facebook Live са популярни.

От друга страна, наличието на подобни „черни” статистики за социалната медия не означава скорошно залязване на Facebook. Напротив – мрежата остава все така популярна, въпреки непрекъснатите обновления, които много потребители не харесват или използват. Според статистики публикувани от Zephoria, медията на Марк Зъкърбърг има над 1 млрд. дневни активни потребители. Броят на мобилни юзъри също е нарастнал с 21% в сравнение с предишната година. Прогнозите за бъдещето на Facebook обаче остават смесени. Очаква се приблизително 50 % от новите потребители през следващите няколко години да попадат във възрастовата група над 60. Това едва ли е особено обнадеждаващо, защото онлайн трендовете са най-силно повлияни от милениалите. За момента те представляват и най-големия процент от потребители на Facebook – около 30% (на възраст между 25 и 34).

Facebook потребителите „споделят” по-малко

Наред с другите налични „спънки”, Facebook потребителите използват все по-рядко опцията за споделяне. В случай, че и вие не сте поствали новини за себе си наскоро, знайте, че не сте сами. Репорт на The Information отчете дори доста тревожен спад в „оригиналните постове и споделяния” от страна на потребителите в социалната мрежа.

Истината е, че популярността на медията се дължи именно на желанието на потребителите ѝ да споделят повече за себе си, да качват снимки от личния си архив, да разказват за лични постижения. А рязкият спад в това отношение би се отразило изключително негативно, дори пагубно, върху доминиращата сила на мощната социална мрежа.

Коментирай