По-предприемчиво ли е поколението на хилядолетието?

Поколението на хилядолетието – така наречените „милениали“, родените между началото 80-те и средата на 90-те години, оформя съвременната работна сила. То e обвинявано за редица проблеми като прекомерна обсебеност от социалните мрежи, но и кредитирано за някои положителни явления като повишена креативност и по-високи морални ценности.

Докато ролята на “милениалите” като служители е важна, ролята им на предприемачи е още по-важна за задвижването на икономическия растеж. Новите и малки бизнеси са причина за по-голямата част от растежа на заетостта. Те помагат за възникването на нови тенденции и развитието на технологии в различни индустрии.

Но точно както и с личностите им черти, мненията за предприемаческите способности на поколението на хилядолетието са смесени и често противоречиви. Така логично идва въпросът: по-вероятно ли е милениалите да започнат собствен бизнес, отколкото представителите на предишните поколения?

Бизнес статистика

Според глобално изследване на BNP Paribas от 2016 г. милениалите започват бизнес в по-ранна възраст в сравнение с техните колеги от предишните поколения. Бейби-буумърите (тези, които през 2017 г. са на между 53 и 71-годишна възраст) например започват първия си бизнес средно на 35-годишна възраст. Милениалите, от друга страна, стартират своя първи собствен бизнес на около 27 години, което означава, че са по-нетърпеливи и вероятно по-склонни да поемат рискове. Докладът показва също, че хилядолетното поколение е стартирало два пъти повече бизнес начинания в сравнение с предишното. Тази статистика обаче може да бъде подвеждаща поради няколко причини. Тя не показва колко от представителите на това поколение са започнали свой бизнес, а само общия брой на начинанията. Освен това, от нея не разбираме и колко успешни са били тези начинания, нито колко време са продължили. Това е особено важно в свят, в който започването на бизнес е толкова просто, колкото кликването на един бутон.

Желания и ценности
Източник: peaksalesrecruiting.com

Проучванията показват, че милениалите ценят предприемачеството повече от миналите поколения и са съблазнени от идеята да бъдат в ролята на самонаети. Над 62% от тях обмислят стартирането на собствен бизнес, а 72% смятат, че нововъзникващите бизнеси са необходима икономическа сила за създаване на работни места и насърчаване на иновациите. Ясно е, че им се харесва идеята за стартиране на бизнес, но води ли това до реално предприемачество?

Според Small Business Administration само 2% от милениалите са самонаети към 2014г. В сравнение със 8,3% при бейби-буумърите, поколението на милениалите изглежда по-малко склонно към реални действия. И това не е всичко. Проучванията на The Kaufman Foundation показват, че младите хора представляват 23% от новите предприемачи през 2013 г., което е чувствителен спад от 35-те процента през 1996 г. Не трябва обаче и да забравяме, че хилядолетното поколение преживява световна финансова криза и действа в много по-труден икономически климат.

Без съмнение е вярно, че милениалите са отворени към предприемачество, но изглежда реализирането на тези идеи остава трудно постижима задача за по-голямата част от тях. Въпреки това, има много положителни примери за изключително успешни представители на това поколение. Марк Зъкърбърг, създателят на Фейсбук, например е милениал, който е успял да изгради богатство в размер на десетки милиарди долари почти от нищото. Но успешни примери могат да бъдат намерени във всяко едно поколение. За разлика от общото мнение, милениалите за момента не са по-успешни бизнесмени от предишните поколения.

 

Коментирай