“Рено” отново е на шопинг в Азия, този път купува “Митсубиши”

Изпълнителният директор на “Рено” и “Нисан” Карлос Госън e бил част от спасителния екип на “Рено” през 1996 г. Отнело му само една година, за да преобърне френския пазар из основи. Със съкращаването на общите производствени разходи с 20 милиарда франка, той получава названието “убиецът на цени“.

Три години по-късно г-н Госън бива изпратен да съживи азиатския партньор на “Рено” – “Нисан”, който е завършвал на загуба седем от последните осем години, което превърнало компанията в най-задлъжнелия автомобилостроител в света. До 2003 г. “Нисан” се превръща в автомобилен гигант. Справянето с проблемите на “Нисан” се превръща в една от най-необикновените истории в индустриалната история. Работата на Госън се превръща в основен предмет на обсъждане в серия от медийни издания, които стигат до публика от 300 000 японски читатели на месец.honda_minicar_50-100012492-large

Сега той отново е извикан да облече костюма на супер герой като част от споразумението на “Нисан” през май тази година да плати 2,2 милиарда долара за контролните акции на “Митсубиши Моторс”. Акциите на “Митсубиши” се сриват с 40%, след като през април тази година избухва скандал. Японският автомобилостроител е под разследване на транспортното министерство, заради изявлението си, че надценил икономичността на четири от мини возилата, произведени за местния пазар и някои произведени за “Нисан Моторс”.

В продължение на две десетилетия компанията използвала неправилни методи за измерване на разхода на гориво и от 2011 г. е подценила разхода на гориво на мини моделите, продадени в Япония. Пешеходецът Госън е изпълнителен директор както на “Yokohama” (част от “Нисан”), така и в централата на “Рено” във Франция. Той ще трябва бързо да изчисти опетненото име на “Митсубиши”. Остава да видим как Госън ще се справи с това предизвикателство.

Коментирай