Steam и Valve обещават промени и премахване на “фалшиви” игри

Valve – създателите на дигиталната платформа за дистрибуция на игри Steam, смятат да правят големи промени в онлайн магазина си. Целта им е да ограничат броя на некачествени и „фалшиви“ игри, както и да улеснят потребителите в намирането на заглавия, които съвпадат с интересите им.

Това се разбра след скорошното посещение на Джон Байн (TotalBiscuit) и Джим Стърлинг в главния офис на компанията. Те са добре познати личности в гейминг общността, които често препоръчват и критикуват игри в YouTube, както и в Steam. Това е и причината да бъдат поканени от Valve. Според дългото видео, което TotalBiscuit качи на канала си, те са имали възможността да дадат съвети и предложения за подобрението на онлайн платформата. Дискусията е била фокусирана главно над борбата с фалшивите игри, както ги наричат самите Valve. Те представляват зле направени игри, които често нямат почти никакъв геймплей или са мързеливи копия (с малки промени) на вече публикувани заглавия. До сега измамници често успяваха да направят бързи пари чрез тези игри. Valve вече предприеха мерки срещу тях. През февруари те обявиха, че ще заменят Steam Greenlight – програма за одобряване на нови игри в онлайн магазина, със Steam Direct. Greenlight разчиташе на подкрепа и гласове от фенове, създавайки система, която е лесна за манипулиране и трудна за проверка. Direct ще промени това като изисква легални документи от разработчиците, които желаят да продават игрите си в Steam. Ще бъде въведена и такса за кандидатстването, за да бъдат отсяти потенциални измамници. Размерът на таксата още не е известен.

Какви допълнителни мерки ще бъдат взети?

Според TotalBiscuit една от най-важните промени, които Valve смята да въведе е достъп до повече информация. Потребителите ще имат възможност да видят от къде идват посещенията на една игра. Това е важно, тъй като в онлайн форуми често се постват линкове, които предупреждават да не купувате определено заглавие. Въпреки това, тези линкове създават трафик за играта. До сега те можеха да заблудят потребители, че определено заглавие е популярно или качествено. Лесно ще бъде да се разбере и дали кликовете на дадена игра са платени или органични.

Друга важна мярка, която компанията смята да вземе е директно раздаване на „ключове“ от чрез Steam. Очаква се това да помогне на много инди разработчици, които до сега пращаха „ключове“ за ревюта чрез имейли. По новият начин е много по-вероятно играта да стигне до правилния човек и да създаде повече публичност за създателя.

Намерете точно това, което търсите

Благодарение на промени в алгоритмите, ще е възможно да откриете „скрити съкровища“ между множеството игри в онлайн магазина на Steam. С това ще помагат и кюраторите (от англ. – curator – човек, които подбира и препоръчва). Техните профили ще бъдат променени обстойно. Очаква се да могат да редактират рецензиите си за игри според пачове (patch), както и да могат да създават изключително специфични жанрови тагове. Ще имат възможността да добавят видео в ревютата си, да създават топ листове и други. Така обикновените потребители ще могат лесно да се ориентират дали вкусът им съвпада с този на кюратора и кои кюратори да последват. Valve смята да предлага и финансови награди за най-влиятелните кюратори.

Steam Explorers

Всеки потребител ще може да бъде изследовател (explorer)! Целта на програмата е да окуражи играчите да намерят и препоръчат малко познати игри. Изследователите ще могат да участват и в екслузивен форум, в който да обсъждат намерените от тях заглавия. Според TotalBiscuit, вероятно е Valve да им позволи по-дълъг от нормалния период за връщане на игри, за да окуражи участието на повече хора. Още не е ясно дали тази опция ще бъде имплементирана, тъй като има потенциал да бъде експлоатирана.

Valve обаче получиха и критика онлайн – някои смятат, че промените са опит да се прехвърли отговорността за качествен контрол на потребителя. Други смятат, че награждаването на кюратори и изследователи ще доведе до още по-лесна за манипулиране система. Въпреки това, за момента не е ясно колко истина има в тези опасения. Компанията още не е финализирала всички промени, нито е дала конкретна дата за въвеждането им. Остава само да чакаме и да видим резултата.

Коментирай